6 Aralık Çeviri: Asyalı Çocuklar ve Matematik

Doğu Asya’daki çocukların uluslararası eğitim sınavlarında neden bu kadar iyi performans gösterdiği hakkında son yıllarda birçok tartışma olmuştur. Daha önceleri bu ülkelerin yıldız gibi/mükemmel/gösterişli başarısının tek bir nedeni olmadığını, fakat ülke arka planının ve ve kültürünün önemli bir rol oynadığını savundum. Birleşik Krallıkta, Singapur gibi ülkelerde popüler olan öğretim yöntemlerini sınıflarda tanıtmak için yapılan hamleler, Doğu Asya eğitim sistemlerinin başarılarından bazılarını kopyalamak için istekli olan politikacılar tarafından müjdelenmiştir.

Ödünç alınan bu yöntemlerin sınıflarda işe yarayıp yaramadığını anlamaya/görmeye başlıyoruz. “Matematik Ustalığı” olarak adlandırılan yeni bir yönteme göz atan benim yeni çalışmam İngiltere’deki ilk ve ortaokullarda tanıtıldı. İngiltere’deki ilk ve ortaokullarda öğretilen “Matematik Ustalığı” olarak adlandırılan bir yöntemi inceleyen/gözden geçiren yeni çalışmam, bir yılın sonunda çocukların matematikteki ilerlemeleri üzerinde küçük bir etki göstermiştir. Programda, derinlemesine ve standart bir matematik dersinden daha az konu yer almıştır. Sınıfın geri kalanı devam etmeden önce, tüm öğrencilerin malzemeye/konuya hâkim olması beklenir.

Yorum bırakın